رژیم کتوژنیک و لاغری سریع ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



جامع ترین اخبار ایران و جهان در حوزه پزشکی را در این وبگاه مطالعه نمایید.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 18
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 26
:: بازدید هفته : 109
:: بازدید ماه : 773
:: بازدید سال : 5433
:: بازدید کلی : 21894

RSS

Powered By
loxblog.Com

جامع ترین اخبار ایران و جهان در حوزه پزشکی را در این وبگاه مطالعه نمایید

رژیم کتوژنیک و لاغری سریع ؟
یک شنبه 13 تير 1400 ساعت 12:41 | بازدید : 353789 | نوشته ‌شده به دست نیکیتا | ( نظرات )

از دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی رژیم آنلاین  rdiet.ir

مکمل هایی مانند روغن MCT یا کتون نیز ممکن است کمک کند. این امر به افزایش سطح کتون و تسریع کاهش وزن و تغییر در دیابت نوع ۲ بسیار کمک میکند.

کتوژنیک لاغری

افزایش انرژی. پس از چند روز احساس خستگی، بسیاری از افراد به طور چشمگیری نوعی افزایش میزان انرژی را تجربه میکنند. از اينرو پس از مدتی انگیزه اولیه را از دست داده و مجدداً به وزن سابق و گاهي حتي بيشتر از وزن سابق باز ميگردند.

این علائم اغلب خفیف بوده و پس از مدتی از بین میروند. در این مقاله قصد داریم رژیم کتوژنیک را معرفی کنیم و یک برنامه رایگان را در اختیار شما قرار دهیم با جیمیتو همراه باشید.

در این مقاله 20 اشتباه رایج دررژیم کتوژنیک عوارض رژیم کتوژنیک: و ۷ علائم ورود به کتوز در اینجا که باعث توقف در کاهش وزن میشود را بررسی کردیم. همچنین مشکلات دیگری مانند تیروئید، یبوست و یا بیماریهای التهابی ممکن است باعث توقف کاهش وزن شود.

این سوال را میتوان به شکل دیگری نیز مطرح کرد: "چگونه بفهمیم که بدن ما در حال تولید کتون است؟" برای پاسخ به این سوال میتوان از نمونه ادرار، خون و نفس استفاده کرد.

مصرف پروتئین باید معتدل باشد ، زیرا مصرف بسیار زیاد می تواند باعث افزایش انسولین و کتون های پایین تر شود.

همچنین بسیاری از افراد احساس افزایش انرژی خواهند داشت. اگر مدام احساس گرسنگی میکنید، احتمالا باید چربی بیشتری مانند کره و روغن زیتون را به وعدههای غذایی خود اضافه کنید.

زمانی که گرسنه هستید، به شما احساس خستگی دست داده و احتمالا میخواهید رژیم را رها کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید از این لینک هم استفاده کنید. برای به حداقل رساندن این مسئله ، می توانید برای چند هفته اول رژیم منظم کم کربوهیدرات را امتحان کنید.

این رژیم آنقدر خوب است که می توانید بدون شمارش کالری و محاسبه، وزن کم کنید. تا جایی که میتوانید ناشتا و بدون احساس گرسنگی، صبح را ظهر کنید. اصولا، در این رژیم باید مصرف خوراکیهای حاوی چربی را به حدی برسانید که احساس سیری کنید.

برای شروع رژیم کتو از سه وعده غذایی (صبحانه، نهار و شام) شروع کنید و میانوعده را حذف کنید. به طور کلی، این رژیم بی خطر است، اما سه گروه زیر بهتر است قبل از گرفتن این رژیم با پزشک خود مشورت کنند.

در ضمن میتوانید از قبل چند تخم مرغ آب پز کنید و در یخچال بگذارید. تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید.

محصولات کتوژنیک در کاهش وزن و بهبود سلامتی ، در بیش از 20مطالعه ی مختلف اثبات شده است.ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بیماری های مانند صرع، سرطان، دیابت، آلزایمر نیز مفید باشد.

• بیماری پارکینسون: یک مطالعه از تأثیر رژیم کتوژنیک در بهبود نشانههای بیماری پارکینسون حکایت دارد. این امر میتواند نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سندروم تخمدان پلیکیستیک (یکی از انواع کیست تخمدان) داشته باشد.

کربوهیدرات و انسولین نقش مهمی در پیشرفت بیماری کبد چرب دارن. سندرم تخمدان پلی کیستیک:رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

بویی شبیه به میوه یا استون ممکن است از عرق و نفس فرد ایجاد شود. بیشتر افراد در طول رژیم هایی شبیه به نمونه رژیم <strong>کتوژنیک لاغری</strong> به مرور شاهد کاهش اشتهای خود هستند.

افرادی که از رژیمکتوژنیک استفاده می کنند ممکن است علائمی شبیه سرما خوردگی را تجربه کنند. علاوه بر مزایای گفته شده در بالا، برخی شواهد علمی نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ممکن است به افزایش طول عمر، درمان یا کاهش احتمال ابتلا به سرطان و بیماری پارکینسون کمک کند.

۵. رژیم لاغری کتوژنیک تقریبا برای اکثر افراد مناسب است اما بهتر است افراد زیر سن ۱۸ سال و بالای ۵۰ سال و افراد دارای بیماری خاص قبل از اقدام به استفاده از این رژیم غذایی حتما با پزشک مربوطه و متخصص تغذیه مشورت کنند.

به عنوان مثال: اگر همیشه سر ساعت ۲ ناهار میخورید، یک ساعت قبل یا بعدش غذا بخورید. برای کمکردن شانس بروز این عوارض میبایست قبل از قطع کامل ورود کربوهیدراتها به بدن، چند هفته ای را با برنامه رژیم کم کربوهیدرات شروع کرد.

شما برای ورود به فرایند کتوزیس باید بین 2 تا 4 هفته اصول اولیه کتوژنیک را با دقت رعایت کنید، اما اگر تقلبی انجام دهید؛ تلاش شما برای ورود به کتوزیس از دست میرود.

بعد از ورود به فاز کتوزیس اگر مصرف چربی را کنترل نکنید، بدن برای سوخت ساز از چربی غذاها استفاده میکند نه چربی ذخیره! هر قدر متابولیسم یا سوختو ساز بدن پایینتر باشد، میزان مصرف کربوهیدرات نیز باید کاهش پیدا کند.

اگر برای کاهش وزن بارها رژیم کم کالری گرفته باشید، ممکن است متابولیسم بدن شما کاهش پیدا کرده باشد. باید بدانید که استرس نهتنها به برنامه کاهش وزن شما آسیب میزند بلکه سلامت کلی بدن را در خطر میاندازد.

فقدان خواب و هورمونهای استرس باعث افزایش سطح قند خون شده و این امر منجر به کاهش کتوز میشود. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قند خون و میزان انسولین در کنار افزایش سطح کتونها در خون شود.

کتونها در کبد و از چربی تولید شده و به عنوان سوخت در سراسر بدن، از جمله مغز مورد استفاده قرار میگیرند.

به عنوان مثال اگر وزن شما ۷۰ کیلوگرم است، باید حدود ۷۰ گرم پروتئین در روز مصرف کنید. با رژیم کتوژنیک سیستم ایمنی بدنتون رو تقویت کنید. شام: گوشت خوک را با پنیر پارمزان ، کلم بروکلی و سالاد میل کنید.

میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. در این حالت، سطح انسولین بسیار پایین آمده و چربی سوزی به طور چشمگیری افزایش پیدا میکند.

با ایجاد حالت کتوزی ،توانایی بدن برای چربی سوزی و تامین انرژی ،به طور فوق العاده ای افزایش مییابد .رژیم کتوژنیک باعث میشود چربی ها در کبد به کِتون تبدیل شوند این رژیم غذایی موجب کاهش قند خون و سطح انسولین میشود .

افزایش ادرار. در اوایل دوره رژیم ممکن است ادرار شما افزایش پیدا کند. هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.

اگرچه رژیم لاغری کتوژنیک برای افراد سالم بی خطر است اما در حالی ممکن است برای شما عوارضی نیز ایجاد کند.

در این رژیم، چربی سوزی به میزان زیادی افزایش یافته، در حالی که سطح انسولین (هورمون ذخیره ساز چربی) بسیار کاهش پیدا میکند.

به نظر میرسد این رژیم غذایی از آن دست رژیمهایی است که به جای کلسترول بد، سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش میدهد. یکی از دلایل پلاتو شدن رژیم یا توقف کاهش وزن میتواند خواب ناکافی باشد؛ یعنی کم میخوابید یا خوب نمیخوابید.

مردم بیشتر برای کاهش وزن از رژیم استفاده می کنند. پاسخ من برای اکثر مردم مطابق ذیل خواهد بود. بنا به گزارشها، چارلی آبراهام این رژیم را زمانی که یک کودک نوپا بود، شروع کرد و به مدت پنج سال مطابق با آن پیش رفت اما در رژیم کتوژنیک برای کودکان سایت است

لازم است که پیش از اتخاذ این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه پیش بروید تا امکان یا خطر ابتلا به موارد دیگر به حداقل برسد.

کربوهیدراتهای ذخیره شده در بدن تنها میتوانند برای چند ساعت، انرژی لازم برای ورزشهای شدید را تامین کنند. ایجاد انرژی ثابت و عملکرد ذهنی: کتوز باعث میشود که جریان سوخت (کتون) به مغز ثابت بوده و از تغییرات قند خون در بدن جلوگیری میکند.

از چربی ها و کتون ها به طور موثر استفاده کنید. اگر چنین مشکلی دارید باید با پزشک مشورت کنید تا داروی دیگری برای شما تجویز کند که تداخلی با کاهش وزن شما نداشته باشد.

بهترین ورزش برای کسایی که رژیم کتو دارند، ورزشی با زمان کوتاه و شدت بالاست که تمام بدن را درگیر کند، مانند تمرینات اینتروال یا کاردیو که برای چربی سوزی سریع و کمک به کاهش وزن بهترین گزینه است.

اگر اصول رژیم کتوژنیک رعایت شود در بهترین حالت بین 2 تا 4 هفته طول میکشد تا وارد فاز کتوزیس شوید اما باید بدانید که تغییر منبع سوخت بدن راحت نیست و ممکن است حدود ۶ تا ۸ هفته طول بکشد تا بدن یاد بگیرد از کتون بعنوان سوخت استفاده کند.

این امر به همراه افزایش کتون ها فواید بی شماری برای سلامتی دارد. مثلا اگه در رژیم استانداد فقط ۲۰ درصد از کالری های مصرفی باید از پروتئینها تامین بشه در رژیم کتو با پروتئین بالا این مقدار باید به ۳۵ درصد افزایش پیدا کنه.

در نهایت باید گفت رژیم کتوژنیک به رژیم کم کربوهیدراتی و چربی بالا شهرت دارد، این اسم نباید شما را فریب دهد چرا که رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات نشان داده است که نه تنها چربی را افزایش نمیدهد بلکه باعث میشود تا کلسترول مفید خون شما بهبود یابد.

بنابراین در این شرایط، عوارض جانبی داروها کاهش یافته و عملکرد ذهنی فرد افزایش پیدا میکند. این شرایط، باعث از دست دادن چربی بدون ایجاد حس گرسنگی میشود.

در این شرایط، بسیاری از افراد تنها به دو وعده یا حتی یک وعده غذایی نیاز پیدا میکنند. رژیم کتو برخلاف رژیمهایی که در آنها میزان مصرف چربی کم میشود، عمل میکند ولی در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیمها موثر بوده است.

بنابراین لازم است که برای دریافت منابع سالم و کاملتر چربی و پروتئینها، در انتخاب مواد غذایی دقت بیشتری به عمل آورید. بیش از ۳۰ تحقیق علمی نشان دادهاند که در مقایسه با دیگر رژیمهای غذایی، رژیمهای کم کربوهیدرات و رژیم کتوژنیک در کاهش وزن موثرتر عمل کردهاند.

هر چقدر میزان کربوهیدرات کمتر باشد، این رژیم موثرتر خواهد بود. فقط غذاهای کامل و اقعی که نزدیک به حالت بدون تغییرشان هستند، در این رژیم الزامی است. اطلاعات موجود در این مطلب مربوط به رژیم <strong>کتوژنیک لاغری</strong> استاندارد میشوند، اما بسیاری از نکاتی که درباره این رژیم گفته میشود برای دیگر انواع رژیم کتو نیز صدق میکند.

چربی اطراف شکم از جمله زمختترین چربیهای موجود است که به علت مقاومت در برابر انسولین و همچنین اختلال در متابولیسم به وجود میآید.

اگر طول رژیم کتوژنیک، از مشروبات الکلی استفاده کردید، باید بدانید که کربوهیدرات موجود در این نوشیدنیها تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. اگر فردی در مصرف پروتئین زیادهروی کند، در حقیقت تلاشهای خود برای ثمربخشی رژیم کتوژنیک و قرار گرفتن در وضعیت کتوز را از بین خواهد برد.

خوردن بیش از اندازه میوه باعث میشود اثر رژیم کتوژنیک از بین برود. ۱.رژیم کتوژنیک استانداردSKD :این نوع رژیم کتوژنیک کربوهیدرات کمی داشته و میزان مصرف پروتئین به اندازه متوسط بوده و چربی بالایی دارد.

همچنین خوردن این نوع از ماست باعث کاهش اشتها در فرد خواهد شد. هنگامیکه مقادیر پایین کربوهیدرات را مصرف میکنید، آب در بدن شما ذخیره نخواهد شد.

رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد ، بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند.

بنابراین لازم است آگاه باشید که عدم مصرف غذاهای مغذی و با کیفیت یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک میباشد. شما در هفتههای اول رژیم کتوژنیک مقدار چربی زیادی مصرف میکنید تا انرژی لازم با سوزاندن چربی مازاد تامین شود.

در حقیقت،در یک رژیم لاغری کتوژنیک بدن شما منبع اصلی سوخت خود را تغییر میدهد و تقریبا به صورت کامل از چربی انرژی خود را تامین میکند. بدخوابی، تغییراتی در ترشح دو هورمون گرسنگی (Ghrelin) و سیری (Leptin) ایجاد میکند که باعث عدم کاهش یا حتی افزایش وزن میشود.

موارد بسیاری برای افزایش سطح کتوز وجود دارند. این سبک از زندگی می تواند برای افرادی که اضافه وزن ، دیابت و سایر بیماری هایی که در بالا گفته شده را دارند یا به دنبال بهبود سلامتی متابولیک هستند ، فوق العاده می باشد و در طرف مقابل این رژیم برای ورزشکاران هرگز مناسب نمی باشد.

خیلی از مطالعات نشان داده اند که، این نوع رویکرد تغذیه ای، پایه فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی محکم و قابل اعتمادی دارد؛ و به طور موثر می تواند باعث کاهش وزن و همچنین باعث بهبود بیماری های قلبی عروقی شود.

رژیم کتوژنیک یا کتو یه رژیم کم کربوهیدرات، پرچرب و پرپروتئین هست که ادعا داره برای کاهش وزن فوق العادهاس. رژیم کتوژنیک یه رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد.

رژیم لاغری کتوژنیک، جزو برنامههای غذایی با مقدار کربوهیدرات بسیار کم است، که بدن شما را تبدیل به یک کوره چربیسوزی میکند. در این رژیم، کل بدن، سوخت مورد نیاز خود را تقریبا از چربی تامین میکند.

در رژیم غذایی کتوژنیک، کل بدن، سوخت مورد نیاز خود را تقریبا از چربی تامین میکند. معمولاً بدن از کربوهیدرات (مانند شکر ، نان ، ماکارونی) برای سوخت خود استفاده می کند.

از نوشیدنیهای حاوی شکر استفاده نکنید. علاوه بر این، عدم احساس گرسنگی میتواند به مشکلات مرتبط با اعتیاد به شکر یا غذا و احتمالا برخی از اختلالات خوردن مانند پرخوری عصبی یا بولیمیا نیز کمک کند.

از آنجایی که این رژیم میتواند به تغییر دیابت نوع ۲ کمک کند، احتمالا بتوان از آن برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری نیز استفاده کرد.

کمک به صرع: استفاده از رژیم کتوژنیک، نوعی درمان پزشکی موثر برای بیماری صرع است. رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد، اما در حال حاضر یکی از محبوبترین رژیمهایغذایی برای کاهش وزنه.تو رژیم کتو مصرف کربوهیدراتها به شدت کاهش داده میشه (چیزی حدود ۵ درصد) و چربیها جایگزینش میشن.

سرطان: در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد استفاده قرار می گیرد.

تجربیات مختلف در این خصوص مشکلی را گزارش نکرده است با این حال توصیه بسیاری از پزشکان این است که در دوران بارداری به سراغ رژیم کتوژنیک نروید و یا حداقل در زمانی که شیردهی به نوزاد را دارید این رژیم را دنبال نکنید!

اگر استرس شدید دارید، توصیه میشود به یک مشاور مراجعه کنید. شما باید در این رژیم غذایی به اندازه کافی چربیهای سالم و سبزیجات غیر نشاستهای مصرف کنید.

بنابراین به اندازه نیاز خود غذا بخورید. بنابراین در این دوره بهتر است از مکملها استفاده شود و همچنین کودکانی که در سن رشد هستند، بهتر است تا حدامکان از این رژیم دوری کنند تا تاثیری روی رشد آنها نداشته باشد.

یائسگی و بالا رفتن سن هم باعث افت متابولیسم بدن میشود و یکی از دلایل موفق نبودن لاغری با کتوژنیک و توقف کاهش وزن است.

بنابراین این امر باعث میشود که کمتر غذا خورده و وزن اضافی خود را از دست بدهید. بنابراین میتوانید غذاهای مانده را در فریزر بگذارید و روزهای دیگر گرم کنید.

یک راه حل ساده این است که آب بیشتری بنوشید و سعی کنید مقدار آن را به یک گالن در روز بیشتر نزدیک کنید.

بیشتر مقدار آبی که مینوشید، از طریق ادرار دفع میشود. نگران نباشید. این مورد ناشی از دفع فرآورده های فرعی ناشی از کتوز است.

شاید این روزها نام “رژیم کتوژنیک” زیاد به گوشتان خورده باشد، آیا میدانید رژیم کتوژنیک چگونه است و چه منفعتی برای لاغری دارد؟ رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اَتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است).این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است .نتیجه ی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام کتوز است.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک بسیار عالی است و اغلب به عنوان رژیم کم چربی توصیه می شود.

رژیم لاغری کتوژنیک عالی است ، اما برای همه نیست. جایگزین کرد، باید بگوییم که انواع سبزیجات حاوی ویتامینها و مواد معدنی عالی هستند که مصرف آن ها در رژیم غذایی امری ضروری است.

در رژیم کتوژنیک برای لاغری بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است.

این اتفاق حتی زمانی که میزان دریافت کالری نیز محدود میشود، صادق است. این حالت، زمانی که ذخیره قند خون کم شود، نوعی سوخت جایگزین برای بدن خواهد بود.

این افزایش با کاهش وزن، کم و عادی خواهد شد. اگر روزاهداری متناوب داشته باشید، افزایش انسولین کنترل میشود. داشته باشید، انسولین خون بالا میرود و جلوی سوزاندن چربی و کاهش وزن گرفته میشود.

اما در ادامه مسیر، متوجه می شوند که دلشان میخواسته چربی های بدن شان کم شود، نه وزن کلی بدن. جنا جیمسون بعد از به دنیا اومدن دخترش حسابی وزن اضافه کرده بود، که البته با رژیم کتو تونست ۴۰ کیلو از وزنش رو کم کنه و خیلی هم با این رژیم موافقه.

البته فراوردههایی مثل ماست تنها خوراکیهایی نیستند که ممکن است کربوهیدراتها را در خود پنهان کرده باشند. همچنین در این شرایط ممکن است، طعم فلز در دهان خود احساس کنید.

از میزان کمی شیر یا خامه نیز میتوانید در قهوه یا چای خود استفاده کنید. ناهار: شیر بادام ، کره بادام زمینی ، پودر کاکائو و Milkake Stevia.

ناهار: مشتی از آجیل و چوب کرفس به همراه گواکامول و سالسا. صبحانه: املت با آووکادو ، سالسا ، فلفل ، پیاز و ادویه جات ترشی جات. ۲. سبزیجات : سبزیجات سبز علی الخصوص سبز تیره (کاهو ، کلم بروکلی، کلم، کرفس، اسفناج، کدو سبز )،پیاز، تربچه ، گوجه فرنگی، قارچ، فلفل و…

پاسخ دکتر علی امیر احمدی سلا. در حال حاضر مطالعات از دامنه بیماری صرع به سمت بیماریهایی نظیر پارکینسون و آلزایمر تغییر کرده است و میتوانیم شاهد این باشیم که در سالهای آتی خبرهای جنجالی در مورد آن منتشر شود.

با اینحال باید در نظر داشته باشید که محدودیت در مصرف کربوهیدرات، اصلیترین نکته در رژیم کتو است و باید میزان آن در دامنه مشخص شده مصرف گردد.

مهمترین نکته برای ایجاد شرایط کتوزیس و چربیسوزی پایدار، عدم مصرف کربوهیدرات تا حد ممکن است. افراد مبتلا به صرع ممکن است با استفاده از این رژیم، به داروهای ضد صرع کمتری نیاز پیدا کنند.

شام: همبرگر کمتری با بیکن ، تخم مرغ و پنیر. موقع شام یکی دو عدد تخم مرغ را بیرون بیاورید و با پنیر و سبزیجات میل کنید.

به همین دلیل سعی کنید بین وعدههای غذا، چیزی جز آب نخورید. مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی می توانند هنگام شروع کار به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی مهم باشند.

به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند. رژیم کتوژنیک میتوانید سطح الکترولیت بدن را تغییر دهد و درنتیجه ممکن است افراد دچار کمبود برخی از مواد معدنی همچون منیزیم، پتاسیم و سدیم شوند.

بله ، اما ممکن است در رژیم غذایی با کربوهیدرات متوسط مؤثر نباشد. بیشتر رژیمهای غذایی به دلیل محدود کردن کالری، سوخت و ساز بدن را کاهش میدهند و در رژیم کتوژنیک اگر روزهداری متناوب رعایت شود، دچار این مشکل نخواهید شد.

پلاتو یعنی فلات؛ جایی که با وجود رعایت اصول و جزئیات رژیم، روند کاهش وزن متوقف میشود. در این میان، رژیم کتوژنیک، با تبدیل کردن بدن به یک دستگاه چربی سوز، بطوری موثر به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

شما میتوانید با مصرف آب و نمک کافی، این علائم را کاهش دهید. علت توقف کاهش وزن در رژیم کتوژنیک چیست و چطور برطرف میشود؟

یک رژیم لاغری کتوژنیک اصلاح شده، می تواند برای بزرگسالان که در معرض خطر ابتلا به سندرم متابولیک هستند، یا می خواهند وزن کم کنند، یا سطح قند خون خود را کنترل کنند مفید باشد.

• بیماریهای قلبی: رژیم کتوژنیک خطر عوامل مؤثر بر بیماریهای قلبی را کاهش میدهد. خطر از دست دادن برخی از ماهیچه ها در هر رژیم غذایی وجود دارد. بهبود شاخصهای سلامتی: بسیاری از مطالعات نشان دادهاند که رژیمهای کم کربوهیدرات میتوانند به بهبود شاخصهای سلامتی از جمله کلسترول، سطح قند خون، سطح انسولین و فشار خون کمک کنند.

و نهایتا اینکه، هر دوی آنها نسبت به رژیم غذایی استاندارد غرب(رژیمی که اغلب از کربوهیدراتهای فرآوری شده و ترکیبات رمزآلود ایجاد شده) کم کربوهیدرات محسوب میشوند. و هر دوی آنها نیز، بخاطر کاهش چربی بالقوهای که دارند مورد استفاده قرار میگیرند.

این کاهش در مصرف کربوهیدرات بدن شما را در نوعی شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار میدهد. از این عوارض تحت عنوان آنفولانزای کتو (Keto Flu) نام برده میشود.

این پروسه با نام نوگلوکززایی نامیده میشود. این چربیها به علتهای گوناگون از جمله اختلالات متابولیسمی به وجود میآیند و به سختی از بین میروند. با آنکه میتوان مصرف سبزیجات را با برخی از مواد غذایی مانند کره، پنیر، خامه، گوشت و…

آره. با این حال ، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اما به طور کلی این یک مسئله بسیار جزئی است.

محصولات کم چربی یا رژیمی: این خوراکی ها بسیار پردازش شده اند و اغلب حاوی کربوهیدرات بالایی هستند. گرفتگی عضلات (بیشتر گرفتگی عضلات پا) یکی از عوارض بسیار معمول رژیم لاغری کتوژنیک است.

پاسخ: تقریبا در تمام رژیمهای لاغری احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید.

گرفتگی عضلات نشان دهنده نیاز بدن به پتاسیم است برای رفع این مشکل روزانه به مقدار 7-8 بار از سبزیجات استفاده کنید. در ادامه برای شما لینک دانلود رایگان کتابچه رژیم کتوژنیک زیبیتو قرار داده شده که میتونید اون رو مطالعه کنید.

با کلیک روی اسم غذاها میتونید دستور اون ها رو ببینید. وقتی برای خوردن غذا و صبحانه آماده به رستوران میروید، باید مدام در مورد ترکیبهای به کار رفته در غذاها سوال بپرسید و حواستان به مواد به کار رفته در سسها و چاشنیها هم باشد.

هر رژیم غذایی کتوژنیک مصرف یکسری از غذاها و میوهها غیر مجازه. رژیم کتوژنیک یکی از انواع رژیم های لاغری است.

یکی از انواع رژیم کتوژنیک دورهای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفتهس.

چنین مواردی شامل مواد غذایی شیرین (نوشابه، آبمیوه، انواع اسموتی، کیک، بستنی و آبنبات) ، غلات و مواد نشاسته دار (محصولات گندم، رنج، پاستا و غلات صبحانه)، میوه ها (شامل تمامی انواع میوه، به غیر از میوه هایی همچون بلوبری، تمشک، یا توت فرنگی)، ریشه سبزیجات و تجه ها (سیب زمینی، سیبزمینی شیرین، هویج و زردک) ، محصولات کم چرب یا رژیمی (مایونز کم چرب و سس سالاد کم چرب) و بعضی سسها و چاشنیها انواع ناسالم چربی (روغن گیاهی فراوری شده و مایونز) میشود.

 چربی ناسالم: مصرف روغن های گیاهی، سس مایونز و غیره را محدود کنید. بهتر است روزانه حداکثر ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که حالت ایدهآل آن ۲۰ گرم در روز است.

 لازم نیست که مصرف فیبر را کاهش دهید. اما چربی ذخیره شده میتواند انرژی لازم را برای هفته ها یا حتی ماهها تامین کند. علائم این عارضه شامل کاهش سطح انرژی و ضعف در عملکرد مغز، اختلالات خواب، افزایش اشتها، مشکلات گوارشی و عدم توانایی در ورزش است.

 دلایل متعددی وجود دارد که رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به یک رژیم کم چربی بهتر است، از جمله افزایش پروتئین دریافتی، که مزایایی فراوانی دارد. این حالت به دلیل افزایش توانایی بدن در استفاده از ذخیرههای چربی به وجود میآید.

 هر دو این رژیمهای غذایی برای کاهش وزن مفید هستند، و تحقیقات نیز توانایی آنها در تقویت کاهش وزن را ثابت کردهاند. در صورت امکان مصرف پروتئین را به کمتر از ۱ گرم در روز به ازای هر کیلوگرم وزن برسانید.

 




:: موضوعات مرتبط: رژیم غذایی , ,
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: